چطوری میشه

ردیابی چه کسی در سایت وردپرس شما با استریم انجام می دهد

ردیابی چه کسی در سایت وردپرس شما با استریم انجام می دهد

در قسمت اخیر اعمال فیلترها< /a>، پیپین و برد با فرانکی جارت و جاف تامسون، توسعه دهندگان تیم X صحبت می کردند و در حال بحث در مورد آخرین پروژه خود، جریان که تا کنون از آن بی اطلاع بودم.

من قبلاً با افزونه‌های ثبت فعالیت کار کرده‌ام، اما آنها معمولاً مجموعه‌ای از اقدامات خاص (مانند ورود به سیستم) را هدف قرار می‌دهند، یا خیلی خوب فکر نشده‌اند، یا واقعاً درهم و برهم هستند.

Stream یک افزونه جدید و هیجان انگیز در این عرصه است. این  هر چیزی را که در سایت وردپرس شما اتفاق می‌افتد ردیابی می‌کند و آن را ضبط می‌کند. این می تواند به دلایل زیادی مفید باشد، یکی از دلایل اصلی به نظر من این است که می توانید نحوه بروز مشکلات را عیب یابی کنید، به ویژه در سایت های مشتری.

به عنوان مثال، (و ممکن است برای دیگر توسعه دهندگان وردپرس بسیار آشنا باشد)، ممکن است ایمیلی از مشتری دریافت کنید که می گوید مشکلی در سایت آنها رخ داده است و آنها نمی دانند اتفاق افتاده است. آنها احتمالاً در این مورد صادق هستند، یا کاری را انجام داده‌اند و نمی‌دانند که آن چیزی را خراب کرده است، یا کاربر دیگری در سایت آنها کاری را انجام داده است، مخرب یا خوش‌خیم، که باعث این مشکل شده است.

با این وجود، اکنون با این وظیفه روبرو هستید که سعی کنید بفهمید چه چیزی ممکن است باعث این مشکل شود. این می‌تواند شامل کمی پرسش و پاسخ با مشتری باشد تا مشخص شود که اخیراً چه کاری انجام شده است، چه افزونه‌هایی ممکن است نصب شده باشند و چه چیزی اخیراً سعی کرده‌اند تغییر دهند. سپس ممکن است نیاز به نگاه کردن به سایت و استفاده از تخصص شما برای تفسیر آنچه می بینید و آنچه ممکن است باعث آن شده باشد داشته باشد.

این همه خوب است، و برای توسعه دهندگان خوب، باید برای حل مشکل کافی باشد، اما می توان با کمک جریان. همانطور که اشاره کردم، Stream همه چیزهایی را که در سایت شما اتفاق می‌افتد، چه توسط یک کاربر وارد شده یا یک افزونه، ثبت می‌کند، بنابراین با یک نگاه سریع، می‌توانید دقیقاً آنچه اخیراً تغییر کرده است (یا در صورت بروز مشکل در گذشته) مشاهده کنید. مدتی وجود داشت). در اینجا خلاصه ای از انواع چیزهایی است که Stream ردیابی می کند:

  • پست ها
  • صفحات
  • انواع پست سفارشی
  • کاربران
  • موضوعات
  • افزونه ها
  • برچسب ها
  • دسته ها
  • طبقه بندی های سفارشی
  • تنظیمات
  • پس زمینه های سفارشی
  • سرصفحه های سفارشی
  • منوها
  • کتابخانه رسانه
  • ابزارک
  • نظرات
  • ویرایشگر تم
  • به روز رسانی های هسته وردپرس

پس همه چیز!

استفاده از جریان

اکنون که تمام اطلاعات مفیدی را که می‌تواند ردیابی کند، می‌دانید، ممکن است بخواهید بدانید چگونه آن اطلاعات را ذخیره و ارائه می‌کند. خوشبختانه، رابط کاربری فوق‌العاده است: یکی از بهترین‌هایی که دیده‌ام.

Stream View

Stream هم یک ویجت داشبورد برای نگاهی گذرا به اتفاقاتی که اخیراً اتفاق افتاده است و هم صفحه مدیریت خود را ارائه می‌کند که می‌توانید در آن کمی عمیق‌تر شوید. در صفحه مدیریت، شما این قابلیت را دارید که بر اساس زمان، کاربر و دسته بندی یا اقدام خاصی که انجام شده است فیلتر کنید. به این ترتیب، می‌توانید به سرعت مشاهده کنید که در یک بازه زمانی خاص، توسط یک کاربر خاص، یا افرادی که اقدامات خاصی را انجام داده‌اند، مانند تغییر ابزارک‌ها یا ایجاد حذف صفحات، چه اتفاقی می‌افتد.

تنظیمات

در تنظیمات افزونه، چند ابزار مفید مانند توانایی حذف موارد خاص از ضبط وجود دارد. به عنوان مثال، ممکن است بخواهم همه کارهایی که حساب کاربری من انجام می دهد را نادیده بگیرم (زیرا من را می شناسم و به کاری که انجام می دهم اعتماد دارم). یا ممکن است بخواهید اطلاعاتی را که برای شما مهم نیست، مانند ورود به سیستم و خروج از سیستم، نادیده بگیرید.

یکی دیگر از ویژگی‌های مفید، توانایی محدود کردن مدت زمانی است که Stream داده‌های خود را نگه می‌دارد. تنظیم پیش‌فرض 90 روز است، که به نظر من عالی است: به اندازه‌ای طولانی است که بتوان اطلاعات بالقوه مرتبط را ثبت کرد، اما نه آنقدر طولانی که با نگه‌داشتن اطلاعات غیر ضروری در اطراف، پایگاه داده‌ای انبوهی را متورم کنید.

برنامه‌های افزودنی جریان

Cherry-Pick

این برنامه افزودنی به شما امکان می‌دهد تمام رکوردهای جریان خود را مرور کنید و مواردی را که مهم نیستند، به‌صورت جداگانه یا انبوه حذف کنید.

صادر کننده داده

اگر نیاز دارید داده‌های خود را به یک فایل CSV، JSON یا XML صادر کنید، خوش شانس هستید. فقط کافی است تاریخ‌ها، نویسندگان، رابط‌ها، زمینه‌ها یا کنش‌هایی را که می‌خواهید داده‌ها را از آن‌ها بخواهید محدود کنید، یا دیوانه شوید و همه چیز را صادر کنید!

اعلان ها

آن کاربر مزاحم را می‌شناسید که مدام با ویجت‌های شما سر و کله می‌زند؟ با استفاده از این برنامه افزودنی، می توانید قوانین بسیار قابل تنظیمی را تنظیم کنید که زمانی که مورد خاصی در سایت شما اتفاق می افتد، یک اعلان برای شما ارسال می کند. بهتر از آن، می‌توانید اعلان‌ها را از طریق ایمیل یا به‌عنوان یک اعلان فشاری به تلفن هوشمند خود دریافت کنید (از طریق برنامه رایگان Pushover از Android و iOS پشتیبانی می‌شود).

گزارش‌ها

گزارش‌های پاسخگو و تعاملی ایجاد کنید که به شما امکان می‌دهد داده‌های خود را در قالبی خوانا تجزیه و تحلیل کنید. برای دیدن اینکه چه کسی بیشتر می نویسد یا چه کسی به نظرات پاسخ می دهد عالی است.

رابط WooCommerce

این برنامه افزودنی به Stream با پلتفرم تجارت الکترونیک محبوب WooCommerce می‌پیوندد و به شما امکان می‌دهد تمام فعالیت‌های مربوط به سفارش‌ها، کوپن‌ها، محصولات یا تنظیمات را ردیابی کنید.

من فکر می‌کنم که برنامه‌های افزودنی واقعاً قیمت مناسبی دارند: برای 1 سایت، همه برنامه‌های افزودنی را فقط با 5 دلار دریافت می‌کنید، و اگر یک برنامه‌نویس هستید، می‌توانید تا 25 سایت با تنها 49 دلار داشته باشید.

نتیجه گیری

خوشحال است که بدانید این افزونه با بهترین استانداردهای کدنویسی توسعه یافته است. توسعه دهندگان X-Team فوق العاده توانمند هستند و پیپین در قسمت Apply Filters اشاره کرد که آن را در یک سایت بزرگتر امتحان کرده است و تاثیر آن بر عملکرد صفر است. و تا زمانی که پلاگین‌ها و تم‌ها از قلاب‌ها و فیلترهای مناسب برای ایجاد تغییرات در سایت شما استفاده می‌کنند، Stream می‌تواند هر کاری را که انجام می‌دهند، بدون ضربه زدن به عملکرد ضبط کند. عالی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا